רעיונות מקוריים למתנה פרחונית
10 בנובמבר 2021מתי צריך לשלוח זרי פרחים לעובדי המשרד?
20 בדצמבר 2021חנות הפרחים המקומית שואפת לבלוט מעל לשאר חנויות הפרחים באזור אבל בעידן המדיה החברתית וה-Google Ads, היא לא תמיד משכילה להשתמש באסטרטגיות שיווק יעילות. למעשה, כדי להצליח בשוק התחרותי של ימינו, גם חנות הפרחים המקומית צריכה ללמוד כיצד להשתמש בטקטיקות השיווק המקוונות כדי להרחיב את קהל הלקוחות והמכירות שלה.
חנויות פרחים רבות העבירו את עסקיהן לאינטרנט וכעת רוב מוכרי הפרחים ברחוב ובקניון מבינים שכדי שהעסק יצליח, עליהם להסתגל לעידן השיווק האינטרנטי.
קמפיין שיווקי מוצלח, יאפשר לכם להבטיח שחנות הפרחים שלכם תמשיך לפעול עוד שנים רבות!
במאמר זה נציע 5 טיפים לטכניקות שיווק יעילות לחנויות פרחים פיזיות, שיאפשרו להן להגדיל רווחים ולהישאר עדכניות בעידן הדיגיטלי.
טיפ מס׳ 1 – להשתמש במדיה החברתית
פרחים הם מאוד פוטוגניים, אז למה לא לשתף אותם באינטרנט? יותר מזה, המדיה החברתית היא דרך נהדרת לבסס נראות, למצוא לקוחות נאמנים ולגרום לאנשים לחזור לעסק שלכם בכול יום הולדת, יום נישואין או חג. למעשה, המדיה החברתית היא מעין שילוט לעסקים וירטואלי, שמוביל לקוחות לחנות שלכם.
המדיה החברתית היא דרך מצוינת לבנות את המותג וליצור באזז סביב העסק שלכם. באמצעותה אתם יכולים להראות לקהל איזה סוג של חנות פרחים זו, למשל, מתמחה בקישוט אירועים, בהכנת עיצובים מסוגננים וכו׳.
שיווק מוצלח במדיה החברתית דורש פרסום עקבי של חנות הפרחים והעלאת פוסטים שוטפת. לדוגמה:
- אינסטגרם – כאן תוכלו להציג את הכישורים האמנותיים שלכם באמצעות תמונות של זרי פרחים ועיצובים וכך להתחבר ישירות ללקוחות פוטנציאליים.
- פייסבוק – כאן תוכלו ליצור דף עסקי לחנות הפרחים שלכם, ולפרסם בו את התמונות והפוסטים שלכם. הפייסבוק הוא מקום טוב לא רק להצגת זרי הפרחים אלא גם להכרזה על אירועים מיוחדים או לפרסום של המכירות הנוכחיות שלכם.
טיפ מס׳ 2 – לבנות אתר ו/או בלוג
בנוסף לאתרי המדיה החברתית, צעד בסיסי ביצירת אסטרטגיית שיווק מקוונת יעילה, הוא הקמת אתר אינטרנט ו/או בלוג של החנות.
- אתר אינטרנטי
אתר החנות הוא המקום שבו תוכלו לשמור באופן חופשי את כל המידע הנוגע לחנות הפרחים שלכם, מידע שלקוחות פוטנציאליים עשויים לחפש ולמצוא במקום אחד.
מחקרים מלמדים ש-90% מהאנשים מבקרים באתר של העסק לפני שהם מגיעים לחנות הפיזית. לכן חשוב להפוך את האתר שלכם לנגיש, מאורגן ואטרקטיבי. האתר צריך להקל על המבקרים בו למצוא את מה שהם צריכים. לדוגמה, תפריט נפתח שמציג בפני המבקרים את סוגי השירותים שחנות הפרחים שלכם מספקת.
- בלוג
בלוגים הם הדרך הטובה ביותר להשגת קליקים אורגניים. משווקים רבים אומרים שיצירת תוכן הגדילה את נראות המותג ואת תעבורת האינטרנט שלהם.
אתם יכולים לכתוב מאמר על משמעות הפרחים, לכתוב טיפים להכנת זרי פרחים או לספר מהיכן מגיעים פרחים מסוימים. כמו במדיה החברתית, מומלץ לחדש ללא הרף את נושאי המאמרים שלכם כדי לשמור על טריות ועניין של המבקרים, אבל הישארו בתחום הפרחים. בלוג של החנות יגרום לכם להיראות אמינים ובעלי ידע, במיוחד אם לקוח נתקל בחנות הפרחים שלכם קודם כל דרך הבלוג.
טיפ מס׳ 3 – להשתמש בפרסומות של גוגל – Google Ads
מודעות בתשלום הן דרך מצוינת להתבלט בקרב הקהילה. כאן אתם יכולים לבחור מי יראה את המודעות שלכם ולאן הן יגיעו. מיקוד הוא חלק מהפיכת מסע הפרסום שלכם ב-Google Ads לאפקטיבי.
עבור חנות פרחים מקומית, מומלץ להקפיד על צמצום המיקום כך שהמודעות יופיעו בפני האנשים שגרים באזור בו ממוקמת החנות שלכם.
טיפ מס׳ 4 – להשתמש ב-Yelp
ביקורות של צרכנים יכולות לסייע לשיווק חנות הפרחים שלכם. הצרכנים קוראים בממוצע 10 ביקורות על העסק לפני שהם מרגישים שאפשר לסמוך עליו.
קחו בחשבון שביקורות חשובות לעסק שלכם, ואין שום דבר שישפר את הביקורות עליכם יותר, מאשר שירות לקוחות טוב.
טיפ מס׳ 5 – אל תשכחו את השיווק הלא-מקוון
בעוד ששיווק מקוון יכול לקבוע אם מסע הפרסום יהיה מוצלח או לא, גם השיווק הלא-מקוון חשוב, במיוחד כשמדובר בעסק מקומי. רוב הלקוחות שלכם יגיעו מהשכונות הקרובות אליכם. לכן, עליכם לפנות לקהילה שלכם ולהתחבר אליה, כדי לבנות את תמיכתם של האנשים שגרים באזור שלכם.