מתכננים מסיבת אירוסין? כדאי לכם לקרוא את זה
1 בפברואר 2022איך תשדרגו את האירוע העסקי הבא שלכם?
1 במרץ 2022אם החלטתם לפתוח חנות פרחים, דעו שמדובר על עסק עונתי ומה הכוונה? עליכם לדעת שיש תקופות בהן הביקוש לפרחים יהיה גבוה מאוד ומנגד, יש גם תקופות חלשות בהן הביקוש יהיה נמוך. לדוגמה, אם נסתכל על התקופות עם הביקוש הגדול, נוכל לראות שהן יהיה בסביבת חגים כמו ראש השנה, פסח, יום אהבה, יום האם וכו'. כאשר לא מדובר על תקופת החגים, אלא על שאר השנה, אפשר לראות שהפיק הוא בעיקר ביום שישי.
מה גובה ההשקעה?
מומלץ לבדוק את האפשרויות הכלכליות שעומדות לרשותכם. בהתאם לכך, תוכלו לדעת כיצד להתנהל. ניתן לבצע קניה ישיירה מחממות ואז להפחית משמעותית את מחירי הפרחים. הבעיה היא שבמקום שתקבלו את הפרחים ישירות לחנות, יהיה עליכם להתרוצץ בין החממות. כמו כן, אם מדובר על חנות פרחים גדולה ומצליחה, יכול להיות מאוד שהיא תבחר להשתמש באפשרות של יבוא פרחים מחו"ל. יש כאן יתרון גדול שכן הפרחים יגיעו ישירות לחנות אך מנגד יש חסרון והוא העלויות הגבוהות.
ומה לגבי הוצאות שוטפות?
כאשר פותחים חנות פרחים, יש לקחת בחשבון את ההוצאות הללו:
-דמי שכירות של חנות הפרחים. אם גודלה של החנות הוא בין 30 עד 60 מטר, אתם תשלמו דמי שכירות בגובה 3000 עד 7000 שקלים בחודש.
-שיפוץ החנות ועיצובה עשוי להגיע לסכום של עד 40,000 שקלים.
-חדר קירור עבור הפרחים וציוד מתאים יעלה כ-50,000 שקלים.
-עלות הפרחים שיש בחנות עשויה להגיע לכ-30,000 שקלים.
-עלויות שיווק ופרסום.
הספקים של חנויות הפרחים
אפשר להשיג פרחים בדרכים הבאות:
-ספק הפרחים שלכם מגיע עם רכב מקורר ואתם לוקחים ממנו את הסחורה. התשלום יבוצע אחת לחודש. יש יתרון בולט ומשמעותי והוא הנוחות. מבחינת חסרונות, יש שניים עיקריים והם חיי מדף קצרים יחסית וגם מבחר קטן של פרחים.
-אפשר לנסוע לחממה ולבחור את הפרחים שרוצים. יש יתרון גדול שכן יש מבחר גדול, העלות היא נמוכה וחיי המדף ארוכים (זאת משום שהפרח נקטף באותו הרגע). לצד היתרונות, יש גם חסרון אחד משמעותי והוא זמן. מדובר על שיטת אספקה שגוזלת לא מעט זמן ולא תתאים לכל בעל עסק שמפעיל חנות פרחים.
שוזר/ת פרחים
חשוב מאוד שיהיה ידע תאורטי ומעשי בשזירת פרחים. אין ספק שככל שיכולות השזירה יהיו טובות ומקצועיות יותר, כך גם קהל הלקוחות יהיה גדול יותר. פרחים ניתן לשזור בכל מיני סגנונות כמו סגנון קלאסי, מודרני וכו' וכמו כן, צריך גם לדעת איזה סוגי פרחים לשלב בזר (לדוגמה, אי אפשר לשלב פרחים שמחזיקים יומיים עם פרחים שמחזיקים שבועיים).
שיווק ופרסום
על מנת להציג את זרי הפרחים שלכם בצורה יפה ומרשימה וגם את הפריטים הנוספים שאתם מחזיקים בחנות כמו, מארזי שוקולד שיכולים להשתלב נפלא עם זר פרחים ופריטי נוי שונים שאפשר להביא במתנה, אפשר להיעזר במתקני תצוגה מרשימים אך לא רק. יש גם מגוון של פתרונות מידוף לחנויות, בהם תוכלו לעשות שימוש. צורת הצגת הפרחים והמוצרים היא משמעותית ויכולה לסקרן ולעניין את הלקוחות ובסופו של דבר, גם להביא לרכישה. כמו כן, מומלץ גם שיהיה אתר אינטרנט פעיל באמצעותו יהיה אפשר להזמין משלוחי פרחים. יש לקדם את האתר באמצעות קידום אורגני וגם קידום ממומן. כך תוכלו לייצר לעצמכם שם, לשווק את החנות וכמובן בסופו של דבר להגדיל משמעותית את היקף המכירות. טיפ מאיתנו: השקיעו גם בחלון הראווה של החנות. מומלץ לשים פרחים בכל מיני צבעים. הפרחים המוצגים בחלון הראווה ימשכו את תשומת הלב של עוברי האורח ובפעם הבאה שאלה יצטרכו פרחים, הם יזכרו את החנות שלכם וירכשו מכם.